How the Chancellor of Justice resolves complaints?

Image
Ei Ei Ettepanekut ei täideta tunnistada õigusnorm põhiseadusvastaseks või kehtetuks Taotlus riigikohtusse Rakendus-praktika ei muutu Õigusnormi ei muudeta Õigusnormi rakendatakse õiguspäraselt Hea halduse tava järgitakse Õigusnormi muudetakse Ettepanek täidetakse Riigikohus tunnistab õigusnormi kehtetuks või põhiseadusevastaseks Ettepanek riigikogule, Vabariigi Valitsusele, ministrile, linna/valla volikogule viia õigusnorm põhiseadusega kooskõlla Avaldus Vajadusel võtame avaldajaga ühendust ning täpsustame probleemi sisu. Õiguskantsler võib küsida asjaosalistelt ütlusi, tutvuda dokumentidega, teha kontrollkäigu, teha paikvaatlusi jms. õigusnormi vastuvõtjale normi muutmiseks ametiasutusele praktika muutmiseks ja/või hea halduse tava järgimiseks ametiasutusele rikkumise kõrvaldamiseks Märgukiri Soovitus Ettepanek avaldajale pöörduda halduskohtusse või maakohtusse, kui see on antud juhul ainus või tõhusaim viis tema õiguste kaitseks Nõuanne Selgitame avaldajale ühiskonnaelu korraldamise demokraatliku olemust ning millised on tema võimalused oma õigusi kaitsta. Kas probleemi põhjus on põhiseadusevastane õigusnorm? Kas probleemi põhjus on normi õigusvastane rakendamine ja/või hea halduse tava eiramine? Teade avalduse esitajale Vajadusel jätkatakse edendustöö või järelkontrolliga. Teade avalduse esitajale Jah Jah Riigikohus jätab õiguskantsleri taotluse rahuldamata Kas avaldaja tunneb ebaõiglust: pole rahul eluga või ühiskonnas toimuvaga, kohtuotsusega, ettevõtte, naabri või muu eraisiku tegevusega, keeruliste peresuhetega jne, mille lahendamine ei kuulu õiguskantsleri pädevusse?